fredag 26 juli 2013

Härligt med hundbesök

Maken och jag 
är hundvakt hela helgen
det är väl det som lockade fram nostalgitrippen igår :)

Men vad härligt det är med hundar
som älskar en obetingat
det enda de vill ha 
är 
mat och kärlek


Vår "lånehund" är en riktig upptäckare
allt ska studeras
och 
luktas på
eftersom hon är en jakthund 
så bryr hon sig inte så mycket om att gå runt saker
hon går rätt igenom
tror att rosorna tagit en del stryk




Ahhh ni kom på mig .....

Men jag tror att helgens roligast moment kom 
när hon upptäckte vår stora Buddha

Det var något hon aldrig hade sett 
och 
kommer förmodligen inte att göra igen
jag tror hon skällde ut honom i fem minuter
och
sedan närmade hon sig med stor försiktighet
och 
med stort stöd av maken

Närmar sig med stor försiktighet

Inspektion
innan
Buddha fick sig en liten puss

Nä nu går jag vidare i livet

Efter det stor äventyret 
och 
ett lite ben 
kan man ta sig en tupplur på verandan











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar