tisdag 16 juli 2013

Åbergs trädgård

Idag har maken och jag varit på en Skåne runt tur
det blev inte riktigt som vi tänkt oss
eftersom vi missat att det var Kiviks marknad
och
därmed 
trafikkaos i den delen av Skåne 
vi hade tur att höra det på radion
och
fick därmed ändra vår rutt 
och 
avstå från Mandelmanns trädgård

Fru och Herr Mandelmann

men
vi kom till en av mina favoriter 



För ett tag sedan fällde jag en inte helt genomtänkt kommentar
jag sa till maken
"men du det känns om om vi är klara nu"

Maken skrattade så att tårarna rann
du klar ?
vi klara ?
nä du, det tror jag inte 

Mycket riktigt vem kan motstå detta






Favorit

Lady in black
fick följa med hem

Höstsilverax
fick följa med hem

Mörk kärleksört
står på vänt

Så nu börjar grävandet igen.....
koloniliv, jag älskar det !

Med oss på turen hade vi världens bästa picknickmacka


Snåla inte med Gorgonzolan 
och 
baka Ciabattan själv
(man köper naturligtvis halvfabrikat på ICA hur ska man annars hinna på morgonen)
ta inte Bregott eller smör
gör dig omaket att steka i olja med vitlök.
Njut !!!





2 kommentarer:

  1. Wow den blå salvian var ju riktigt fin :)
    Fint ställe det där Åbergs!!!
    Vi åker mot Skåne på söndag, Helsingborg blir det först.. Kanske neråt om vädret inte är med oss..Så nu undrar jag om du kan hjälpa mig att hitta till någon fin/bra/billig/rolig loppis eller något annat "stanna till" ställe, behöver ej vara loppis utan något trevligt ställe att stanna till vid... Fika ställe, bara vara ställe??
    Tack :)

    Kram Sandra

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej

      Kul att ni ska ner till vårt vackra Skåne....
      Helsingborgstrakten är jag sådär kan Malmö och Österlen bättre.
      Vill ni fika hos Tareq Taylor och kanske kika lite på John så kan ni titta in i Slottsträdgården i Malmö. Riktig kul loppis-antikshop finns i Gladsax på Österlen. Gillar man växter är Åbergs en höjdare men kanske lite svårt att ta med hem. Även här finns supergod fika.
      Flora Linnea på Fredriksdal i Helsingborg har både rosor och lite småinredning som borde passa dig.
      Ni får ju inte missa att ta en tur över till Helsingör, vill ni kan ni ta tåget till Louisianna, konst museum därifrån och sedan kan ni fortsätta med tåg till Köpenhamn, sist vi var på Louisianna var det ok att ha picknick med sig och sitta i deras trädgård.
      jag har inte klurat ut hur att göra klickbara länkar i kommentarer så du fåt googla lite kring det jag skrivit.
      Ha det så mysigt
      Kram Maria

      Radera