torsdag 25 juli 2013

Att ha haft hund

Jag är uppväxt med hundar 
och 
har i princip alltid haft någon som svansat kring benen på mig
fram till vi avlivade vår älskade Chivas
en svart-vit jakt springerspaniel
som det var gott gry i
varje dag var en utmaning :)

Jag har ingen digital bild på Chivas som valp
denna är lånad från Blocket
fotograf okänd
Men precis så här såg han ut

Var det inte mjöl i hela lägenheten
så 
var korgen full av knivar
eller 
så var ett par påsar Stimorol tuggummi puts väck
 inklusive förpackning
många skratt med pannan i djupa veck
och 
täta kontakter med veterinär

Ni kanske tror att vi skulle kunnat stoppa honom
Ha !
omöjligt
det var den 
listigaste-hungrigaste
hund jag stött på

Påminner en hel del om Marley i boken Marley och jag
har ni inte läst den-gör det 
och 
få er ett riktigt gott skratt
så där så att man blir lycklig i hela kroppen


hoppa över filmen som kom
det blir ju liksom inte riktigt samma sak



2 kommentarer:

  1. Tack för dina svar :) jag har skrivit inlägg men det har inte publicerats hos dig :-( så nu har jag skrivit samma sak femtioelva ggr... Så kommer väl alla på en gång...
    Våran son vill ha en hund, nej säger vi! Och då är vi urkassa.. Min man hade hund när jag träffade honom..
    Men vi har inte tid för en hund och lusten att knyta an finns inte från oss heller just nu och då är det inte rätt...

    Hoppas att du njuter av värmen, vilka fantastiska dagar vi hade :) Det var inte sista sommaren jag spenderade i Skåne!

    Kramar Sandra

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har helt rätt att man inte tid så får man bara dåligt samvete hela tiden.
      Barn tror att de ska ha så mycket tid för hunden men rätt som det är så är det annat som lockar :)
      Vi njuter för fullt av värmen, det är nästan lite för bra......

      Kram

      Radera