söndag 4 november 2012

Att baka

Vet inte riktigt vad som for i mig idag men jag fick så´n lust att baka. Eftersom jag bakar väldigt sällan var det endast bikarbonat som fanns hemma :) så det var bara att pallra sig iväg till mataffären och köpa tre olika sorters mjöl, baksirap, nötter och fröer. Tyckte dock att receptet var lite supsekt eftersom man skulle grädda brödet i 100 min och eftersom vi har en ytterst opålitlig ugn kändes det vääääldigt länge. De 100 minuterna är nu avklarade så nu är det bara att vänta på att de svalnar lite och sedan blir det en ostmacka.

Hemmabakat













Nästa helg ska jag prova ett nytt recept som jag hittade på den underbara bloggen Call me Cupcake.
Jag älskar choklad så att täcka en chokladkaka med chokladglasyr måste bara bli helt underbart gott. Som extrabonus är hela bloggen fylld av fantastiska foton.

Bild lånad från Call me Cupcake

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar