måndag 31 december 2012

Gott Nytt År

Ja så var det nyår igen, det är väl helt otroligt vad åren susar förbi. Känns som det bara något år sedan vi firade milleniumskifte och domedagsprofetiorna haglade i kvällspressen, var det inte datorer som skulle krascha så var det en massa satelliter som skulle trilla ner från rymden, 
inget av allt det hemska inträffade och vi firade nyår i lugn och ro.
I dag har vi en äkta skånsk vinterdag dvs världen skiftar mellan olika grå nyanser, varav de flesta av dem är mörka, nej jag hade hellre firat i Bangkok och ätit min hummer på Seafood Market
Första gången vi kom dit trodde jag att det skulle vara en ren turistfälla och blev ganska förvånad när jag såg att de allra flesta av gästerna var thailändare och så har det varit även 
när vi kommit tillbaka vid ett par tre tillfällen.
Seafood Market är gigantiskt och lär kunna ta emot 1500 gäster samtidigt, längs väggarna står 
kyl- och frysdiskar i långa rader med massor av godsaker. 
Man plockar ihop vad man vill ha, känns det svårt att välja kan man få en personal shopper, 
sedan lämnas allt in med en beskrivning över hur du vill ha det tillagat. 
Deras slogan är " IF IT SWIMS WE HAVE IT ", en liten överdrift men de har väldigt-väldigt mycket. Kockarna som är många till antalet kan verkligen laga mat och snabbt går det.
Nåja nu är jag här och får fira i den Skånska grå myllan, men nästa år eller egentligen blir det ju i år.
Om allt går som planerat sitter maken och jag i Bangkok om exakt ett år 
och väntar på att får in vår hummer

Gott Nytt År 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar