torsdag 11 oktober 2012

Teknikaliteter

Ahhh det här med teknik kan göra en galen ibland, fantastiskt när det fungerar men ett rent helsicke när det strular. Maken och jag har länge talat om att köpa en ny tv, vi gillar båda att titta på film och ville gärna ha en större med bättre bild.














Varje helg har reklambladen kollats in och vi har som så många andra fallit för lockpriserna och åkt iväg och tittat. Men det är som alltid, du får vad du betalar för och det blir väldigt tydligt när man står framför väggen med sinnessjukt många platt-tv och kan jämföra dem. I min enfald trodde jag att kampen var över när vi väl hade resignerat och insett att för att få vad vi ville ha var vi tvungna att betala mer :). Nä det var nu det började, nu ska skrället installeras......

Jag har varit lite bortskämd sista åren på så sätt att den nya teknik vi inskaffat har varit Mac produkter dvs oerhört användarvänliga, stoppa i kontakten and "you are up and running". Så funkar INTE Samsung det vill jag lova, det är miljoner och åter miljoner inställningar och vi är ändå inte färdiga.

Tur att jag har maken som har oändligt mycket mer tålamod jämfört med mig annars vet jag inte vad jag hade gjort. För mig är det nu som ett thailändskt kabel virrvarr.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar