fredag 26 oktober 2012

Månadens bokcirkel

I torsdags var jag och träffade bästa bokcirkelvännerna, vilket alltid är lika trevligt.
Vi bjöds på god mat ostgratinerade italienska köttbullar i tomatsås med tillhörande pasta.
Nu kunde jag ju inte fotografera maten för då hade nog mina vänner höjt lite på ögonbrynen :)
men jag hittade den här bilden med vidhäftande recept. Mmmmm .........















Boken då ?
Vi hade läst En gåtfull vänskap av Yoko Ogawa. Jag tyckte att den var riktigt bra, en underbar berättelse om en både gåtfull och ovanlig vänskap. Speciellt förtjust blev jag i bokens yngste person Roten, en liten pojke med platt huvud. Hade jag stått i bokhandeln och skulle välja är det inte säkert att denna bok fått följa med hem. Men det är ju det som är så bra med en bokcirkel, du får läsa böcker som du kanske själv inte hade valt.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar