söndag 28 oktober 2012

Emporia

Ja då har Malmös senaste shoppingcenter öppnat och som jag skrev igår är det megastort, nästan så man inte hittar ut när det är dags att gå därifrån. Butikerna då ? Jodå helt ok, alla de gamla spelarna är på plats uppblandat med ett par nya lirare. En del av de som jag var intresserad av som Loccitane och Sephora hade inte hunnit öppna ännu och Desigual hittade jag inte, det säger ju lite om hur stort där är. Men favoriternas favorit Illums Bolighus hittade jag, det är lycka att ha dem så nära.













Väl där inne höll jag på att få julspel, danskar kan juldekorationer det vill jag lova. Att hitta nya hängen till min juletrollhassel är något av det bästa jag vet och igår hade jag kunna köpa många. Men jag lyckades att behärska mig och det är bra eftersom bästa väninnan P och jag har planerat in vår sedvanliga Köpenhamnstur i början av december.

















1 kommentar:

  1. Jag har bara sett bilderna från Emporia och det ser ut att vara en fantastisk arkitektur!

    SvaraRadera