måndag 16 juli 2012

Tillökning i rosfamiljen

Jag har länge kämpat mot renfanan (en gul blomma som är no no) som fanns i vår trädgård när vi köpte stugan, det är en envis rackare som har tittat upp varje år. I går bad jag maken att gräva upp den ordentligt och se där vi fick ett hål att fylla. Vi for till Staffanstorp och till den plantskola som numera är Plantagen. Det var inget lyckat ägarbyte, både kvalitet och kunskapsnivå hade sjunkit betydligt. Skam den som ger sig, mot Blomsterlandet Toftanäs, även den ingår i en kedja men brukar ha bra växter. Där stod den, rosen som bara väntade på att få följa med hem "The Generous Gardener". Snabb överläggning med maken som tycker vi har för många rosor, det blev en lyckad förhandling, så den generösa trädgårdsmästaren flyttade hem till oss. Både dess doft och färg är helt underbar.













den kan tydligen bli så här stor men det får jag nog passa mig för om jag vill ha fler tillskott till vår rosfamilj, annars lägger nog min bättre hälft in en protest.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar