torsdag 29 maj 2014

Burkar & Lupiner

jag har oftast tusen projekt i huvudet
det ska
saftas - syltas - kokas marmelad- grävas - stickas - virkas -gjutas i betong 
och 
några hundra till 
de allra flesta hinner jag inte med
men 
man kan ju förbereda sig
och 
det gjorde jag i Lund igår
nu finns marmeladburkarna på plats

men nu bara måste här ju kokas marmelad eller chutney

de gick bara inte att motstå
finns på Udda Tina

dagen idag har ägnats
åt
att umgås med maken
och 
påta lite i trädgården

när det behövs lite blommor inomhus
har jag inte hjärta 
att 
klippa i mina egna
så 
dessa knyckte jag på allmänningen


Life is good !





1 kommentar:

  1. Sådana dagar får jag med när idéerna kommer en efter en och man tror
    Att det man ska hinna allt på en helg!
    Ha en trevlig helg
    Kram Sandra

    SvaraRadera