måndag 5 augusti 2013

Memory Lane

Idag såg jag en bild på Facebook
som 
fick mig att ta en 
walk down 
Memory Lane


detta är väl det godaste tuggummi som någonsin funnits

Kommer ni ihåg de här ?


Texas style

men vilka bubblor man kunde blåsa
fast 
de tappade smaken rätt snabbt

När jag väl fastnat i dessa tankebanor 
kom både 
minne 
och 
bilder 
rätt snabbt

lagom stora choklad bitar
inte som idag
när allt ska vara jättestort

konstigt pappersgodis
med
lite surt i

ny spännande fil
a lá Ryssland


glass museet måste vara fullt med gamla godbitar

jag bara menar
hur kan man 
ta bort
Top Hat 
ur sitt sortiment

Listan skulle kunna göras hur lång som helst




1 kommentar:

  1. Top hat är nog bland dom godaste glassarna! Ja idag är allt i så stora portioner!! Köpte "limited" magnum häromdagen, den va mycket mindre men lika dyr 23 kr, då tyckte jag det var en fjuttig glass för det priset, men ändå lagom i strl!
    Sonen köper Hubba Bubba ibland... Jag smakar bara för att minnas "då"

    Kram Sandra

    SvaraRadera