måndag 24 juni 2013

Åka utomlands

Maken och jag brukar resa två gånger per år en gång på höstkanten och en gång på vintern
 i år hade vi bestämt oss för att avstå resan till hösten.
När vi pratade om det lät det väldigt klokt
vi skulle vara i kolonin hela sommaren 
och 
en bit ut på hösten.

Nu låter beslutet inte så klokt när det börjar dra i restarmen
precis som det gör varje år vid denna tiden
och
då börjar ett kärt besvär 
vart ska resan gå denna gången

Vi har varit i Turkiet hur många gånger som helst
och 
gillar både mat och människor

Ursäkta lampan i mitten

Nu sneglar vi lite åt Grekland 
hur att välja ??



2 kommentarer:

  1. Grattis till era 10 år som koloniägare...
    Min restarm drar också men min man är inte så mycket för utlandsresor, jag fick iofs med honom till Thailand i höstas...
    Nu i sommar blir det Helsingborg i några dagar.. Mannen är nöjd!! Vi lämnar ju iaf kommunen!!!
    Grekland är fint! Jag har varit på Samos, Kreta och Rhodos...
    Kram Sandra

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just nu lutar det åt en väldigt liten by på Kreta.
      Helsingborg är lite för nära oss för att räknas som semester :)
      Kram Maria

      Radera