måndag 17 juni 2013

Åka på bilsemester

vill jag inte ......
Igår for maken och jag till Tyskland på en sk inköpsresa.
Inköpen består mest av flytande varor.

Vägen till det flytande går med bil genom Danmark ner till Rödby
På vägen hem började jag fundera över makens förslag om att åka på bilsemester 
och 
NEJ det vill jag inte
tror inte att jag har tålamodet till det.

Men det finns ju så mycket att titta på.......
nä, det finns det inte i alla fall inte utmed de stora fartlederna
min upplevelse av gårdagen var 
grönt gräs, lite kor
och 
en observation att björkarnas trädstammar i Tyskland
är lite tjockare jämfört med de svenska
kameran låg hemma på köksbordet så några bilder blev det inte 

En annan observation som gjordes igår 
var att folk tycks tro att man kan lasta hur mycket som helst i små bilar
viljan att få hem flytande souvenirer tycks vara stor
större än vad bilen orkar med


Det var många bakrutor som såg ut så här
just den här bilden finns i ett reportage från SR
allt utom själva förarsätet var fullproppat med sprit.

Varken maken eller jag har detta enorma habegär 
dessutom 
har vi en bra bil att lasta i.

2 kommentarer:

  1. Haha vilken lasting av flytande :-)
    Nä bilsemester ut i Europa känns bara jobbigt, bara full fart på motorväg.. nä bättre att komma till platsen direkt med flyg (ja transfer mm kan ju ta tid)
    Klart att du ska smaka på gurkan..
    Kram Sandra

    SvaraRadera