söndag 21 april 2013

Lördagkväll i goda vänners lag

Igår hade vi finaste vännerna P & K på middag
som värdinnepresent fick jag en underbar liten fågelholk
men den får jag återkomma till för nu är den i kolonin och väntar på att få hängas upp

Till middag serverades det 
Älgbiff med potatishalvor
till det hade vi en helt underbar 
rostad rödbetssallad med apelsin och getost

Glömde fota maten så jag fick fotografera bilden i tidningen istället.

Efter det blev det hemgjord violparfait
Sanslöst gott

Vackra och ätbara blommor

Roligt att prova nya recept och lyckas med dem.
Parfaiten var en variant på ett recept på violglass från halvåtta hos mig.
Den var gjord i glassmaskin men det gick tydligen lika bra utan.
Den rostade rödbetssalladen kom från det nya numret av ELLE mat & vin.

En lyckad kväll med många glada skratt.




1 kommentar:

  1. Ja det låter som en trevlig kväll med god mat... Jag har aldrig ätit blommor!! Ser så fint ut att dekorera med blommor att man inte vågar stoppa dom i munnen!

    Ha en fin start på veckan
    Kram

    SvaraRadera