lördag 19 januari 2013

Längtan efter fröer och koloni

Nu börjar mailen hagla in från olika fröfirmor och alla har de rubriken Vårens nya fröer.
Vår, ja tjena, här har vi det riktigt kallt och sålådan känns riktigt långt borta.
Hur ska man kunna få vårkänsla med detta ???


Men det smyger sig ju ändå in en liten liten känsla av att något är på gång
Men det där med att driva upp fröer är jag sådär lagom bra på
Hoppas att jag kan locka några vänner med mig på resan
För kan jag det då blir det åka av.....

Bild lånad från Impecta

Då väntar det här, syltlök á la Purple

och detta 

Bild lånad från Impecta

Ahh vad jag längtar ..........

Hoppas bara att jag kan locka en mer begåvad väninna 
att driva upp underverken till mig......


men rosor är jag bra på :)




2 kommentarer:

  1. Våren känns långt borta men så länge det är vindstilla, blåhimmel och några minus så gillar jag detta väder...
    Jag längtar lite efter att få se eran koloni... det ser så mysig ut, även vinterbilden är väldigt fin!

    Kram Sandra

    SvaraRadera