torsdag 3 januari 2013

Åsa Jungnelius Make Up

Jag har alltid gillat glaskonst och är uppväxt med en mamma som också är helt galen i glas,
man kan nog säga att jag fått det med modersmjölken. 
Sedan har jag smittat maken så hela vårt hem är fullt av både konstglas 
men även av en massa olika uppsättningar av vinglas, sherryglas, champagneglas, 
ja kort sagt vi har MASSOR av glas. 
När jag var liten for vår familj till glasbruken varje sommar och och fyllde på våra förråd,
 en tradition min man och jag fortsatte tillsammans med min mamma,
fram till hon blev för gammal för att orka med. 
En glasrunda kan jag verkligen rekommendera om man inte gjort det innan,
 vi får kanske passa på så länge våra bruk finns kvar. 
Det som finns kvar på min önskelista är en övernattning på 

På min födelsedag fick jag ett läppstift maken, ett guldfärgat
Läppstiftet är designat av en av mina favoritkonstnärer Åsa Jungnelis
Det ingår tillsammans med nagellack och munnar i hennes serie Make Up.
Här är en intervju med henne där hon beskriver sina tankar bakom kollektionen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar