tisdag 14 augusti 2012

Malmö stickas in......

Idag när jag passerade Lilla Torg såg jag att både fontän och lyktstolpar fått kläder. Väl hemma googlade jag lite och fick reda på att, i samband med Malmöfestivalen uppmärksammas Hemslöjdsföreningen som fyller 100 år med ett stickupprop. Många hörsammade uppropet resultatet blev bl a fontänen och lyktstolpen jag såg idag, men även Karl X Gustav och Optimistorkestern m.m ska ha blivit instickade, det ser jag fram emot att få se. Tror nog att ägaren till den fantastiska cykeln jag såg för några veckor sedan har varit inblandad. Stickning har
fått ett rejält uppsving ja virkning med för den delen, idag kom min arbetskamrat A och visade mig en artikel om en stickklubb som  träffas tydligen på Centralen. Dit kan man komma utan att anmäla sig,  sticka tillsammans och få hjälp om man behöver det.
























































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar