fredag 24 oktober 2014

Åk-Köp-Ät

nu var det ett tag sedan det blev någon verkstad i denna bloggen
har haft mycket på jobbet
och
idétorka på hemmaplan
men idag hittade jag lite intressanta bilder på nätet
julkalendrar för vuxna
bara en så´n sak
en av dem kommer från mitt favorit chocolaterie i Köpenhamn
Summerbird


här finns det godsaker

godaste gräddbullarna

praliner i massor

vackra förpackningar

och 
den här
som skapade ett omedelbart habegär


men jag bara menar
hur skulle man kunna motstå detta
jo
det kan man nog om man inte har lust att punga ut över 700 kr

när jag snurrade runt och kollade på choklad
snubblade jag över denna
julkalender med lakrits
ja, även denna är dansk
de kan sånt här de där danskarna
det är inte bara pilsner de begriper sig på


äta god lakrits under tiden man räknar ned till julafton
vad mer kan man begära
och
som om inte detta var nog hittade jag denna att lägga under granen till mig själv


Åk till Köpenhamn-Ät massor av praliner-Köp med dig ett rejält förråd hem












1 kommentar:

  1. Ååååå en choklad kalender hade varit barnsligt gott att ha...
    Men nä 700
    Kr var en del, kan göra en egen kanske hehe...

    Trevlig helg
    Kram Sandra

    SvaraRadera