måndag 10 mars 2014

Att försöka köpa popcorn

Innan vi åkte till Bangkok hade jag läst att de amerikanska popcornkedjan Garret öppnat i ett av stadens flottaste varuhus. Eftersom jag är helt galen i popcorn och vi ändå skulle dit bestämde jag mig för att det var värt en provsmakning. Det svåra trodde jag skulle bli att väla vilken smak jag skulle ta. Men ack vad jag bedrog mig. Kön var jääättelååång.

 

Ok tänkte jag det är smällar man får ta. Men som kom där en rar liten man som på bruten engelska försökte förklara att kön började någon annanstans. Trodde först att jag hörde fel då han menade att kön började utomhus. Men han gav sig inte utan vinkade på oss och började gå mot utgången. Vi följde tveksamt efter och mycket riktigt strax utanför ingången började den riktiga kön och den var lång. Där fick man en biljett som berättigade en till en plats i inomhuskön. Där gick gränsen för hur länge man kan köa för lite popcorn, även om de såg väldigt goda ut.

 

 

See you next time Garrett, när nyhetens behag lagt sig hos Bangkborna

 

1 kommentar:

  1. Jisses för lite popcorn kan man tycka ;-) men det måste ju vara super populärt!
    Gissar att ICAs popcorn ligger i lä hehe!
    Ha så gott i värmen!
    Kram S

    SvaraRadera