lördag 9 november 2013

Att ha gjort Ullared

i
onsdags var jag i Ullared
för första gången i mitt liv
en riktig tantaresa
som
startade kl 07.20
en hel buss med damer
och 
två herrar
styrde kosan mot detta köptempel


jag är tydligen 
i
fint sällskap


ja 
inte samma dag 
men ändå :)

här fanns det prylar 
det 
vill jag lova
allt-inget 
och 
massor 
där emellan

det blev
ugglelampa-dukar-cupkakesformar-pussel-spel
och 
en räcka andra massa onödor 
som 
man absolut behöver

nu vet ju alla det här redan
jag 
är nog en av de sista 
vuxen ålder
som
för första gången 
besöker Ullared

MEN
det slår inte 
Jatujak
alla 
marknaders moder


här finns allt 
du
behöver 
och 
mycket mer



i
35 graders värme






1 kommentar:

  1. Ullared är stoort! Blir alltid mer än man tänkt sig, japp jag har varit där flera ggr! Men ibland är vissa saker ren skit...
    Kram Sandra

    SvaraRadera