söndag 29 september 2013

Sommaren sista suck.....

Vilken helg- Vilket väder
hela helgen har varit helt underbar
lagom varmt
strålande sol 
och 
blå himmel
vad mer kan man begära

Danska rosen
heter förmodligen något jättefint
men för mig är det danska rosen

kolonin
visade sig från sista bästa sida
danska rosen
blommade som om det var för sista gången

Sköldpaddsört
ja, jag ser de svarta fläckarna
men de är nog borta till nästa år :)

en blommade för första gången 
vilket nästan är ett mirakel 
med tanke på
att 
den planterades mitt under vårt bevattningsförbud

Namnlös överlevare
från
Åbergs

Höstanemon
ljuvlig
men
besvärlig
breder ut sig som den värsta amöba

Amöban

Rödbetorna hade överväxt sig 
kan man säga så ?
ja, de var i alla fall alldeles för stora
och
för fula
för att vara med på bild
innan de var inlagda

Premiärrödbetor

då detta var premiär för mig
med 
rödbetsinläggning
så uppstod en del frågetecken
och
är det tur 
att 
man har vänner 
som finaste M
hon är som en uppslagsbok när det gäller mat
reder man inte ut det kan man alltid ringa henne 
Tack !







1 kommentar:

  1. Sköldpaddsört har jag skaffat i sommar! Hoppas bara att den tar sig bättre nästa år! Anemonen har verkligen inte heller växt till sig... Fel på
    Min jord kanske hehe....
    Nästa år kanske :-)

    Kram Sandra

    SvaraRadera